Do wysiłku fizycznego trudno jest się zmotywować. Tym ciężej jest rozpocząć, jeśli chce się wrócić do trenowania po dłuższej przerwie. Pamiętając swoje niegdysiejsze osiągnięcia i sprawność, chciałoby się od razu „wskoczyć” na poziom przed okresem zastoju. Znaczne obniżenie możliwości i spadek formy mogą być dużo bardziej demotywujące, niż w przypadku osób, które do tej pory nigdy nie trenowały. Jak zmotywować się do ćwiczeń po dłuższym czasie i wytrwać w tym postanowieniu?

 

Uświadom sobie cel

Aby znaleźć odpowiedź na pytanie, jak zmotywować się do ćwiczeń, musisz najpierw uświadomić sobie, po co chcesz to robić. Pierwsze myśli to zazwyczaj ładna sylwetka, niższa waga, lepszy wygląd. Jednak prawdziwy motyw może sięgać dużo głębiej niż tylko te wyobrażenia.

Postaw na szczerość wobec siebie i spróbuj zrozumieć tę nieuświadomioną potrzebę. Być może chcesz ćwiczyć, żeby zachować zdrowie, bo ostatnio ktoś w Twoim wieku z bliskich Ci osób zachorował? Może chcesz się odchudzić, bo zazdrościsz figury koleżance lub chcesz na siebie zwrócić uwagę kogoś, w kim się skrycie podkochujesz? A może mignęło Ci gdzieś zdjęcie klasowe z liceum i Twoja młodzieńcza, wysportowana figura? Powodów, które stoją za podjęciem decyzji o ćwiczeniach jest wiele i sięgają o dalej, niż tylko powszechne marzenie o mniejszym rozmiarze jeansów!

Dopiero odpowiednio sformułowana i płynąca z głębi motywacja do odchudzania będzie tą, która dosłownie podniesie Cię z kanapy! Szczerość ze sobą zaprocentuje w przyszłości – jasno określony cel już zawsze będzie dawał Ci „kopa”, nawet w najbardziej bury i zimny dzień!

Zrób badania i pomiary

Przed powrotem do treningów wykonaj wszystkie podstawowe badania. Aby motywacja do ćwiczeń otrzymywała się na odpowiednim poziomie, dokonaj również pomiarów ciała: talii, ramion, bioder, nóg etc. Dzięki temu nawet, gdy waga „stanie”, wciąż dostrzeżesz zmniejszające lub zwiększające się – według potrzeb – obwody, czyli efekty swojej ciężkiej pracy.

Zrobione badania mogą przy okazji wskazać dodatkowe problemy w organizmie, np. kłopoty z tarczycą, trzustką czy wątrobą. Warto jeszcze przed rzuceniem się w wir treningów dowiedzieć się o ewentualnych schorzeniach utrudniających odchudzanie lub powrót do formy, aby dobrać leczenie czy ustalić specjalną dietę.

Zrób sobie prezent na start

Jak zmotywować się do odchudzania? Kupując sobie coś na zachętę! Po stworzeniu planu treningowego warto wybrać się do sklepu sportowego i wybrać idealne, poprawiające ergonomię buty w ulubionym kolorze, oddychające ubranie czy komfortową bieliznę. Miłym akcentem może być również fantazyjny bidon, opaska mierząca wyniki lub sprzęt sportowy. Wydane pieniądze oraz niemożność użycia ubrań i gadżetów przy innej okazji niż trening, skutecznie zmotywują Cię do ćwiczeń!

Znajdź towarzysza

Nic tak nie zachęca do treningów, jak druga osoba zmagająca się z tymi samymi trudnościami! Wypytaj więc znajomych, kto chciałby poćwiczyć razem z Tobą. Z pewnością w Twoim otoczeniu znajduje się ktoś, kto również nie może znaleźć motywacji do wysiłku fizycznego albo ma obawy przed podjęciem pierwszego kroku.

Świadomość, że jest ktoś, kto liczy na Ciebie i zawiedzie się, gdy nie ruszysz się na trening, likwiduje wszystkie teksty typu „nie chce mi się”, pojawiające się w Twojej głowie. To również ciekawe doświadczenie dla osób, które lubią ze sobą rywalizować na co dzień, a teraz mogą porównywać swoje wyniki na siłowni!

Pamiętaj o odżywianiu

Ćwiczenia to nie wszystko. Jak zmotywować się do diety, która jest przecież kluczowa w redukcji wagi czy regeneracji mięśni? Stawiając na swoje ulubione smaki w zdrowej odsłonie!

Jeśli kochasz czekoladę, ratunkiem będzie dla Ciebie shake kakaowy z dodatkiem białka konopnego z błonnikiem. Odżywczy i wspierający odchudzanie napój sprawdzi się po ćwiczeniach lub na drugie śniadanie. Z kolei fani chipsów czy popcornu pokochają ziarna konopne, które można bez wyrzutów sumienia chrupać w czasie filmu czy czytania książki.

Nie zapominaj o suplementacji! Szczególnie przy trudniejszych treningach postaw na olejki z CBD w postaci zestawu HERO Active. To doskonała propozycja dla osób aktywnych fizycznie, mogąca wspierać regenerację, koncentrację podczas wysiłku i regulację układów w organizmie.

Dbaj o siebie całościowo

Gdy zdecydujesz się już na powrót do aktywności fizycznej, poświęć nieco więcej uwagi również swoim włosom, paznokciom, cerze… Czas i tak będzie płynął – od Ciebie zależy, jak go wykorzystasz! Razem z efektami treningów zobaczysz też, jak Twoja skóra nabiera blasku oraz znikają niedoskonałości i przebarwienia.

Prowadząc aktywny tryb życia postaw m.in. na naturalny dezodorant konopny z CBD! Ekologiczny, idealny również dla skóry wrażliwej, delikatny i równocześnie skuteczny zapobiegnie brzydkiemu zapachowi nawet po najbardziej intensywnym treningu! Koniecznie postaw też na inne ekologiczne kosmetyki konopne z działającym łagodząco, regenerująco i antyseptycznie CBD. Szybko odczujesz i zobaczysz różnicę, robiąc przy okazji coś dobrego dla środowiska!

Przyznaj sobie medal

Praca nad sobą, regularne treningi, trzymanie się diety – to wszystko wymaga wysiłku i samozaparcia. Ustal więc, jakie etapy – po drodze do głównego, jasno określonego na początku celu – musisz przejść, a które uznasz za małe sukcesy. Może będzie to każde zgubione 2-3 cm obwodu, a może 5 kg na minusie na wadze? Dojście do tych momentów z pewnością poprawi Twoją motywację i efektywność kolejnych treningów.

Pamiętaj również, żeby się za te sukcesy… nagradzać. Wystrzałowy ciuch w nowym rozmiarze, droższy kosmetyk, kolorowy gadżet albo weekend za miastem – zdecyduj, co sprawi Ci największą przyjemność oraz da Ci poczucie, że jesteś na dobrej drodze do spełnienia marzeń!